تبلیغات
چالدران نیوز - مطالب مهر 1394
سال ۹۴، سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی
سردار حسین همدانی در سوریه به شهادت رسید
جمعه 17 مهر 1394 ساعت 11:07 قبل از ظهر | نوشته ‌شده به دست ناصر حسین زاده | ( نظرات )

 سردار حسین همدانی در سوریه به شهادت رسید


سردار سرتیپ پاسدار، حسین همدانی شب گذشته در سوریه به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.

به گزارش «تابناک»، سردار حسین همدانی از فرماندهان سپاه پاسداران و از مستشاران ارشد نظامی ایران در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س)، شب گذشته در سوریه به شهادت رسید.

صبح یک شنبه پیکر مطهر سردار شهید حسین همدانی در تهران تشییع می شود. سردار محسن رضایی و سردار محمدعلی جعفری با حضور در منزل شهید همدانی این ضایعه بزرگ را به خانواده این فرمانده نستوه تسلیت گفتند...

در پی شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی در سوریه، روابط عمومی کل سپاه اطلاعیه ای صادر کرد.  در بخشی از این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت این سردار شجاع و گرانقدر به محضر حضرت ولیعصر (عج) و نائب برحقش امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) و ملت شریف ایران، آمده است:

سردار  حسین همدانی در سوریه به شهادت رسید

سردار حسین همدانی در دوران دفاع مقدس و در ایام پیش از شهادت


سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سالهای گذشته که نقش تعیین کننده ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، عصر دیروز در حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریستهای داعشی به شهادت رسید.


صبح یک شنبه پیکر سردار شهید حسین همدانی در تهران  تشییع می شود

"سردار حسین همدانی" یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که تجربه فرماندهی جنگ‌های ناهمتراز (اوایل جنگ تحمیلی در مبارزه با ضدانقلاب در کردستان) و تجربه جنگ تحمیلی در استان‌های غربی (کردستان، همدان و کرمانشاه)، فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله (ص)، مشاور فرمانده کل سپاه و جانشینی قرارگاه امام حسین (ع) را در کارنامه داشت.

سردار  حسین همدانی در سوریه به شهادت رسید

سردار شهید همدانی در کنار شهید سپهبد صیاد شیرازی


سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی، در عنفوان جوانی با تفکرات حضرت امام (ره) آشنا شده و از محضر درس مکارم اخلاق و احکام شهید محراب آیت‌الله مدنی که در همدان تبعید بودند، بهره‌ای بسزا برده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ...پایه‌گذاری و تأسیس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، استان همدان را آغاز و خود نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی شورای عالی فرماندهی سپاه استان همدان، فعالیتش را آغاز کرد و با کمک همرزمان و پاسداران آن خطه، به پاکسازی عناصر طاغوت و عوامل فساد و نفاق برآمده و از آنجایی که چندین بار به دست ساواک دستگیر شده و مورد تعقیب بود، عوامل طاغوت را به خوبی می‌شناخت.

سردار  حسین همدانی در سوریه به شهادت رسید

سردار همدانی در دوران فرماندهی لشکر 16 قدس استان گیلان


 سردار همدانی به همراه شهید صیاد شیرازی و شهید محمود خضرائی  با آغاز جنگ تحمیلی، لحظه‌‌ای درنگ نکرده و راه کردستان را در پیش گرفت و از آنجا که پیش از جنگ نیز به کمک مردم محروم کردستان شتافته و با دیگر دوستان و همرزمان در آنجا نیز گروهک‌های ضدانقلاب را می‌شناخت، دیری نپایید که به صف دشمن‌ستیزان پیوست و فرماندهی عملیات‌های مطلع‌الفجر را با پیروزی کامل تجربه کرد.

سردار  حسین همدانی در سوریه به شهادت رسید

آخرین حضورهای سردار همدانی در جلسه انتقال تجارب دفاع مقدس؛ دانشگاه امام حسین


فرماندهی جبهه میانی سرپل ذهاب هم از دیگر گام‌‌هایی بود که در راستای مبارزه با دشمن بعثی برداشته و پس از مدتی کوتاه به همراه حاج احمد متوسلیان و شهید همت و شهید شهبازی در تشکیل و سازماندهی لشکر 27 محمد رسول الله (ص) نقش بسزایی داشت. عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس آن هم با مسئولیت فرماندهی محورهای عملیاتی، تجربه‌ای نو در قالب هدایت تیپ و لشکر بوده که از فاتحان خرمشهر، سهمی را از آن خود کرد و سپس از تشکیل یگان‌های رزم سپاه به عنوان بانی و نخستین فرمانده لکشر 32 انصارالحسین (ع) استان همدان، وارد میدان نبرد علیه دشمن بعثی شد.

سردار  حسین همدانی در سوریه به شهادت رسید

محل شهادت سردار همدانی در نزدیکی حلب


دیری نپایید که هدایت و فرماندهی لشکر 16 قدس گیلان را به او واگذار کردند و عملیات‌‌های مهم و حیاتی همچون کربلای 4 و کربلای 5 را با شیرمردان گیلکی به سرانجام رساند.

معاونت اطلاعات و عملیات قرارگاه عملیاتی قدس که چندین لشکر و تیپ مستقل را تحت امر داشت، از فرماندهای زبده همچون دیگر فرماندهان سپاه اسلام آماده ساخت و تا آخرین عملیات موفق سپاه اسلام با منافقین کوردل که با نام مرصاد به نتیجه رساند، لحظه‌ای آرام نگرفت و پس از دفاع مقدس به دانشگاه فرماندهی و ستاد رفته و تحصیل تئوریک و آکادمیک هدایت یگان‌ها را هم به تجربیات ارزنده‌اش افزود و با انتصاب به عنوان فرمانده قرارگاه نجف اشرف و لشکر 4 بعثت در غرب کشور، کارنامه‌ای موفق از خود به جای گذاشت. 

سردار  حسین همدانی در سوریه به شهادت رسید

حضور سردار دکتر محسن رضایی در منزل شهید همدانی برای همدردی و تسلیت


معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی و جانشینی نیروی مقاومت بسیج در دو دوره و فرماندهی لشکر 27 محمد رسول‌الله و به همراه آن، جانشینی قرارگاه ثارالله، از دیگر مسئولیت‌های ایشان بود و معاون مرکز راهبردی سپاه و مشاور عالی فرمانده کل سپاه و جانشینی سازمان بسیج مستضعفان از او فرمانده‌ای کهنه‌کار با کوله‌باری تجربه و شناخت ساخته که سبب شده است تا حساس‌ترین و مهمترین سپاه کشور که دارای ویژگی‌های خاص است، بر عهده ایشان گذاشته شود.

سردار  حسین همدانی در سوریه به شهادت رسید

سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه در راه منزل شهید همدانی برای عرض تسلیت


  مسئولیت‌های سردار سرتیپ حسین همدانی در هشت سال دفاع مقدس:

 1 ـ فرمانده لشکر 32 انصارالحسین استان همدان

 2 ـ فرمانده لشکر 16 قدس استان گیلان

3 ـ معاونت عملیات قرارگاه قدس

مسئولیت‌های پس از دفاع مقدس:

1 ـ فرمانده قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر 4 بعثت

 2 ـ رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران

3 ـ جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)

4 ـ مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

5 ـ جانشین سازمان بسیج مستضعفان

 6-فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران  

سردار سرتیپ همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است.

برچسب‌ها: سردارحسین همدانی ,

عملیاتی کردن طرح جشنواره میدانی روستایی و عشایری منطقه آزاد ماکو و چالدران
جمعه 10 مهر 1394 ساعت 12:12 قبل از ظهر | نوشته ‌شده به دست ناصر حسین زاده | ( نظرات )

پیشنهاد عملیاتی کردن طرح جشنواره میدانی روستایی و عشایری منطقه آزاد ماکو و چالدران و تلاش برای برندسازی آن در سطح ملی و فرا ملی در مسیر کمک به توسعه فرهنگی و اقتصادی در کل منطقه و استان

نگاهی تاریخی و اجمالی به وضعیت کل منطقه آزاد ماکو و چالدران حاکی از این واقعیت است که به واسطه ارتباط تاریخی و سنتی مقوله اقتصاد و فرهنگ کل منطقه شامل منطقه آزاد ماکو و چالدران، ارزیابیهای موثر در خصوص توسعه اقتصاد و فرهنگ کل این منطقه فقط زمانی می تواند موضوعیت مقبول داشته باشد که این ارزیابیها در قالب کل منطقه آزاد ماکو و چالدران در یک بسته ای واحد انجام شود. چرا که از دیر باز موتور اصلی کل اقتصاد این منطقه جغرافیایی و البته محدوده خویشاوندی از نگاه قومی و مردمی، در یک بسته به هم پیوسته با سوخت توسعه فرآورده های روستایی این منطقه در دو بخش دامپروری و کشاورزی بوده است و از دیر باز همیشه دامداران فعال منطقه آزاد ماکو با استفاده از پتانسیلهای فوق العاده ییلاقهای زیبا و مناسب برای توسعه گردشگری در سطح کشور موجود در منطقه چالدران، به توسعه بخش دامداری در کل منطقه پرداخته و دامداران فعال در منطقه چالدران با مبادله تولیدات خود با کشاورزان فعال در دشتها و قشلاقهای منطقه آزاد ماکو شامل شهرستانهای ماکو و شوط و پلدشت که در یک مجموعه ای مرتبط به هم در این محدوده واقع شده اند به چرخش اقتصاد و بازار کل منطقه معنی می بخشیدند.

اما اکنون اتفاق مهم دیگری در منطقه افتاده است و در نتیجه آن این محدوده به هم پیوسته، علیرغم اینکه پتانسیلهای قابل توجهی برای کمک به هم افزایی مقوله های توسعه اقتصادی، فرهنگی، صنعت توریسم و گردشگری برای کمک به همدیگر دارند، در چارچوبهای مدیریتی و رسالتی جدید از همدیگر جدا شده اند و بخشی از آن در چارچوب برنامه های کلان اقتصاد ملی منطقه آزاد اعلام شده است که خود این اتفاق نیز در صورت عدم نگاه اصولی به پتانسیلها به نوبه خود می تواند تاثیر موثری بر مسیر تغییر اجباری فاکتورهای موثر بر اقتصاد منطقه داشته و ادامه حیات پتانسیلهای موثر اقتصادی واقع در کلان منطقه را در آینده تهدید کند چرا که در صورت توسعه این سناریو این اتفاق می تواند با تضعیف پتانسیلهای اقتصادی موجود در کل منطقه، بخش اعظمی از بازیگران اصلی اقتصاد سنتی منطقه را که طبیعتاً از میان بومیان منطقه هستند را در سطحی کلان به حاشیه براند!
البته تا اینجای کار شاید مسئله خیلی مهم جلوه گر نشود اما اهمیت واقعی اجرای این طرح زمانی رخ می نمایاند که چشم انداز دستاوردهای همین سناریو را در آینده بصورت توسعه یافته مد نظر قرار دهیم، در این صورت توسعه این سناریو مفهومش این خواهد بود که ما در آینده این منطقه نیز مثل منطقه آزاد کیش شاهد مناطقی به شدت دوقطبی در دو دسته بومی فقیر و غیر بومی ثروتمند خواهیم بود و لذا غفلت در این مسئله یعنی نادیده گرفتن حرکت کل منطقه به سمت توسعه شکافهای اقتصادی و شکافهای طبقاتی در آینده منطقه، که خود این مسئله نیز در شرایطی که حساسیتهای ویژه ای در منطقه حاکم است می تواند به حساسیتهای موجود در کل منطقه دامن زده و در ذات خود به توسعه ناامنیها در کل منطقه کمک کند که برآیند این مسئله نیز می تواند فاکتورهای توسعه اقتصادی در کل منطقه را در چارچوب معادله ای هم افزایی در جهت معکوس تخریب کند و خود این موضوع نیز مفهومش دور معکوس و تخریب ظرفیتهای اقتصادی و اجتماعی در کل منطقه و در سطحی کلان خواهد بود که لاجرم بایستی اصلاح گردد البته این موضوع برای کل استان نیز که اکنون ظرفیتهای موجود در منطقه آزاد ماکو واقع در مرزهای شمالی و شمال غربی کشور و استان، از پتانسیلها و فرصتهای رشد آن نیز محسوب می شود قابل توجه خواهد بود.

اما راهکار و درمان این عارضه چیست ؟ و چه باید کرد؟
http://static2.fater24.com/thumbnail/zlziiSxs3QlD/QgPSX7V9Dt8q8NW4646pu40nrZq-kCzjyhSW-HeDjmiWt7ljZ3xJbd2O2U61uaNI/8jQ5rf0feB5a.jpg

بررسیهای کارشناسی راهکار درمان را متوجه اهمیت دادن به فاکتورهای هم افزایی در مسیر توسعه و اتصال پتانسیلهای اقتصادی و فرهنگی در کل منطقه و در قالب بسته ای واحد می کند
اما در این مسیر از چه روندی می توان استفاده کرد ؟

تلاش واقعی و غیر شعاری در مسیر اتصال، توسعه و تقویت مسیرهای ارتباطی فاکتورهای موثر بر توسعه اقتصادی و فرهنگی در میان بومیان کل منطقه در بسته ای واحد و کمک به ایجاد هم افزایی در پتانسیلهای آنها با محوریت اهمیت دادن به احیاء حلقه های ارتباطی اقتصاد سنتی در کل منطقه با مولفه های اقتصاد مدرن در منطقه می باشد
در این مسیر از چه ابزارهایی می توان کمک گرفت ؟

یکی از ابزارهای کمکی این مسیر تعریف پروسه ای علمی و اجرایی برای اتصال پتانسیلهای اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی، دامداری، صنایع دامی، صنایع دستی و پتانسیلهای توریستی و گردشگری، موجود در کل منطقه آزاد ماکو و چالدران در بسته ای واحد می باشد
اما راهکار اجرایی و عملیاتی چیست؟


همچنانچه عرض شده بخش عمده ای از اقتصاد منطقه بصورت سنتی متاثر از بخش کشاورزی و دامداری می باشد لذا در قدم اول پیشنهاد می شود بر روی توسعه اتصالات این مسیر تمرکز شود
مدل اجرایی چیست ؟

برای نتیجه گیری موثر در این مسیر لازم است جشنواره های روستایی، فرهنگی و ورزشی و همایشهای پیاده روی سالیانه را از دسترس بازیهای سیاسی جدا کرده و با طراحی مدلی جدید و ابتکاری سناریوی یک مراسم بومی و محلی را تدوین کرد و با جایگذاری آن در تقویم جشنهای منطقه ای، استانی و ملی، اینگونه مراسم را تبدیل به یک برند در سطح ملی و حتی بین المللی کرد
آیا این مدل پیشنهادی مشابهی عملی و اجرا شده در کشور نیز دارد ؟ جواب .بلی

چشن گلابگیری در قمصر کاشان که در طی چند سال اخیر نه تنها به یک شهرت ملی بلکه به شهرتی فراملی دست یافته است به عنوان مثالی از یک مدل اجرا شده در این قالب می باشد که البته در این مراسم تمرکز صرف بر روی یک عمل یعنی گلابگیری است که البته بایستی توجه داشت که آن عامل حتی انحصاری هم نیست و در مناطق مختلف کشور از جمله دشتهای منطقه آزاد ماکو به وفور امکان کاشتن گل محمدی در کنار مجموعه ای کامل از سایر گلها و گیاهان سنتی موجود هست.

مراسم گلابگیری قمصر کاشان که همه ساله در کاشان و مراکز گلاب‌گیری توابع آن در فصل گلاب گیری و با حضور خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی از اقصی نقاط ایران و جهان برگزار می‌شود، در اصل موضوع هدف توسعه، نفوذ و رواج فرهنگ منطقه کاشان و اقتصاد آن دنبال می شود جاییکه در آن فقط یک عامل گل محمدی کاشته شده در مزارع آن محوریت می یابد در حالی که همچنانچه عرض شد در مزارع و طبیعت منطقه ما در کنار آن تک عامل گل محمدی مجموعه بزرگی از سایر گیاهان دارویی و عرقیات نایاب نیز به وفور قابلیت کشت و تولید دارند ‌

روش اجرای مراسم گلابگیری

در این مراسم گلابگیری و در آغاز صبح مردم منطقه کاشان از زن و مرد، کوچک و بزرگ، دهاتی و شهری و از باغدار و بی باغ از خانه‌های‌شان به سوی گلستان‌های منطقه سرازیر می‌شوند و برخی از افراد که فاقد گلستان و شغل مناسب هستند، برای دیگران گل می‌چینند و دستمزد می‌گیرند و برخی دیگر که امکانات گلاب‌گیری ندارند، گل‌های خود را به گلاب گیرها می‌فروشند و به این وسیله چرخه ای کامل از یک اقتصاد تک مجصولی را ایجاد کرده و آن را در مسیر توسعه فرهنگ و اقتصاد منطقه خود در سایر بخشها از جمله صنایع دستی به کار می گیرند البته این ارتباط مردمی حتی در پاره‌ای از اوقات به توسعه روابط خویشاوندی و ازدواج جوانان هم ختم می شود
خلاصه روند شبیه سازی این مدل در کل منطقه چیست ؟؟؟

http://nvayechaldran.ir/uploads/DSC01562_288571.JPG

پیشنهاد می شود با عنایت به نقش کلیدی ارتباط دو بخش بزرگ و پایه ای اقتصادی منطقه یعنی بخشهای کشاورزی و دامداری در توسعه اقتصادی در منطقه آزاد ماکو و چالدران و مد نظر قرار دادن ارتباط منافع عمده مردم منطقه با این دوبخش که در قالب دو دسته عمده ترک و کرد و شیعه و سنی قرار دارند و نظر داشت محوریت ارتباطی که در دو قالب جغرافیایی ییلاقها در چالدران و قشلاقها در منطقه آزاد ماکو و وجود محدوده هایی فصلی و زمانی در جدایی و اتصال مردم منطقه در قالب پروسه ییلاق و قشلاق وجود دارد، در خصوص جوانب مختلف جشنی مبتنی بر پتانسیلهای منطقه در بخشهای مختلف توسط کارشناسان امر ارزیابیهای کافی صورت گرفته و در این مسیر باز تعریفی علمی از روشهای احیای ارتباطات اقتصادی، مردمی، فرهنگی، و قومی تاریخی منطقه با محوریت ییلاق و قشلاق انجام پذیرد که قالبی از یک جشنی فرهنگی و سنتی در سطحی ملی را با خود داشته باشد.

مناسب ترین تاریخ برای اجرا چیست؟؟؟

بهترین زمان پیشنهادی این مراسم در دو مقطع یکی در آغاز فصل بهار و دیگری در پاین فصل تابستان که فصل مسافرت در کشور می باشد. جایی که این مراسم می تواند در آغاز بهار و جریان تعطیلات عید و در دشتی وسیع از منطقه چالدران شکل گرفته و با استقبال بالاترین مقام چالدران از میهمانانی که برای کوچ از منطقه آزاد ماکو وارد چالدران می شوند کلید بخورد و در مقطعی دیگر و در انتهای پاییز یعنی زمانی که کوچ نشینان چادرهای خود را از ییلاقها جمع کرده و به سمت خانه های خود در منطقه آزاد ماکو سرازیر می شوند طی مراسمی و با استقال رسمی بالاترین مقام منطقه آزاد ماکو از کوچ نشینانی که به خانه های خود بر می گردند و در یکی از دشتهای وسیع منطقه آزاد ماکو تدوین شده و این مراسم با الگوگیری از مراسمات سنتی منطقه از قبیل عروسیهای با کمک کارگردانان و هنرمند منطقه سناریو مناسبی نوشته شده و اجرا شود و برای معرفی آن در سطحی ملی و بین المللی نیز تبلیغاتی در سطوح لازم انجام گردد.

برنامه های اجرایی پیشنهادی شامل چه موارد کلی می توانند باشند ؟


برنامه هایی پیشنهادی که ضرورتاً بایستی سنتی باشند می توانند شامل مواردی همچون موسیقی و کنسرتهای سنتی، اسب سواری، تیراندازی، بازیهای بومی و محلی و پخت غذاهای سنتی و محلی باشند که البته استفاده مجریان کار آزموده با لباسهای محلی شرطی است که بایستی در این امر مورد توجه قرار گیرد
اجرای این مراسم چه مزیتهایی می تواند به همراه داشته باشد؟

البته طبیعی است که اگر بر روی این مدل متمرکز شده و در ابعادی ملی و حتی فراملی برای برند سازی آن تلاش شود و دو مقطع زمانی یاد شده در تقویم مراسمات و جشنهای رسمی منطقه گنجانده شود در قالب دستاوردهای آن می توان مولفه های فرهنگی و اقتصادی منطقه و استان را از مزایای چشم اندازهای اجرایی عنوان شده در زیر بهره مند کرد
1- ظرفیتهای توریستی منطقه آزاد ماکو و چالدران در سطحی ملی و فرا ملی اطلاع رسانی می شود
2- عامل ارتباط برادری بین ترکها و کردهای منطقه در دو دسته شیعه و سنی تقویت می شود
3- از تبعات منفی جدایی اقتصادی و فرهنگی مردم چالدران از منطقه آزاد ماکو کاسته می شود
4- به توسعه، تولید و فروش محصولات صنایع دستی و تولیدات محصولات کشاورزی و دامدارای در منطقه کمک می شود
5- تبعات تهدیدهای شکاف طبقاتی موجود در منطقه تعدیل می یابد
6- با فضا سازی برای ایجاد بازارچه های فصلی و سنتی در حاشیه مراسم، به اقتصاد کل منطقه و استان کمک می شود
7- با خروج بخشی از سرمایه های ملی در دو مقطع زمانی یاد شده یعنی تعطیلات عید و در مقطع نیم ساله پایان فصل تابستان و همزمان با آغاز فصل مدارس به بازارهای کشورهای همسایه از جمله ترکیه ممانعت به عمل می آید
8- ........
پیشنهاد اسم برای این مراسم ملی هم می تواند به مشارکت گذاشته شود.

اما به عنوان یک پیشنهاد خام توصیه می شود عبارت "ایو گوناخلغی" برای این جشنواره پیشنهاد می شود چرا که هم فراتر از بعد جنسیت و قومیت و اعتقادات مذهب می باشد و هم اینکه بواسطه کلمه ایو در عبارت یاد شده با یاد کردن کل منطقه آزاد ماکو و چالدران با کلمه ایو حلقه های اتصال بین مردم و شهرستانهای منطقه نیز تقویت می شود و کلمه "گوناخلیخ" هم در کنار "ایو"، با خانگی معرفی کردن کوچهای فصلی کل منطقه در داخل یک منطقه واحد، کل منطقه را در قالب یک مدل مرتبط به هم معرفی کرده و مفهومی جامع به آن می بخشد
متولی اجرایی این برنامه چه نهادهایی می توانند باشند ؟

این برنامه می تواند با همکاری انجمنهای غیر دولتی و محلی در سطح منطقه و استان، استانداری و سازمان منطقه آزاد ماکو و فرمانداریها و بخشداریهای شهرستانها و بخشهای منطقه، ادارات ورزش و جوانان در سطح استان و شهرستانهای منطقه ، هیاتهای ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی در سطح استان و شهرستانهای منطقه ، فرماندهی نیروهای انتظامی و مرزبانی منطقه، اداره امور عشایر در سطح استان و شهرستانهای منطقه، سازمان هلال احمر استان و شهرستانهای منطقه، شبکه های بهداشت در شهرستانهای منطقه و شورا و دهیاران روستایی در شهرستانها، بخشها و دهات منطقه به اجرا در آید
البته در پایان لازم است این نکته نیز مورد تاکید قرار گیرد که پیشنهاد یاد شده پیشنهادی اولیه می باشد که در قالب این مطلب مختصر قابل اراعه بود و قطعاً جزئیات اجرایی با استفاده از نظریات سازنده دوستان و کارشناسان محترم در بخشهای مختلف فرهنگی و اقتصادی و در قالب یک کارگروه قابل تکمبل می باشد.
تهیه کننده گزارش توحید شوطی


چراهای رویکرد امنیتی عربستان به مناسک حج
چهارشنبه 8 مهر 1394 ساعت 08:48 بعد از ظهر | نوشته ‌شده به دست ناصر حسین زاده | ( نظرات )

توحید شوطی؛ پژوهشگر

چراهای رویکرد امنیتی عربستان به مناسک حج و ضرورتهای نگاه جامع به استراتژیهای رویا رویی با آن

دوستان عزیز در خصوص اتفاقات دلخراش منا و مسجد الحرام که این روزها و در پی حادثه چندش آور فرودگاه مکه اتفاق افتاده است و بعضی از دوستان نیز سعی کردند با نگاه صرف به منافع اقتصادی عربستان از سفر حج، مدل تحریم را برای ضربه زدن به منافع اقتصادی عربستان در مقابل این اتفاقات مطرح کنند

 لازم می دانم این موضوع را در اصلاح و تکمیل نظراتشون مورد توجه قرار دهند که امروز نگاه عربستان به سفرهای زیارتی حج نگاهی صرف در چارچوب فرصتها و منافع اقتصادی نیست.
بلکه متاسفانه آلوده نگاه عربستان به سفر حج در چارچوب اولویت منافع خانواده متزلزل آل سعود و در واقع نگاهی در قالب تهدید برای منافع این خانواده است که در اصل موضوع نیز همراستا با منافع محافل صهیونیستی در غرب تعریف می شود.

لذا با این تصور عربستان که در قالب نگاه امنیتی تعریف می شود علاقه عربستان برای کسب منافع اقتصادی از حج بشدت کاهش یافته داست و سردمداران این کشور قبل از آنکه مکه را بنگاهی اقتصادی برای خود ببیند نگاهشان به این مکان مقدس به عنوان محفلی ایمن برای ارتباطاعات رهبران شورشهای موجود در حواشی مرزهای خود و داخل می باشد که از شمال و جنوب مرزهای خود یعنی یمن و بحرین تا منطقه شیعه نشین قطیف در داخل گسترده می باشد و عربستان و همپیمانان غر بی آن فکر می کند در دنیایی که به سمت جهانی شدن و تضعیف مرزهای جغرافیایی در مقابل مرزهای فکری پیش می رود مکه محلی است که عوامل رهبریت این انقلابها به راحتی می توانند از پوشش آن برای تقویت خود و ارتباط با نخبگان مردمی جهان اسلام و حامیان دولتیشان از جمله جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند و از این روی، امروز بحث تحریم سفرهای زیارتی عربستان دقیقاً همان چیزی است که این کشور هم آن را دنبال می کند.
لذا اولاً این سه اتفاق ازار دهنده در خانه امن الهی همچنانچه در تحلیل ماجرای فرودگاه مکه هم اشاره شد، نه می تواند کاملاً اتفاقی تصور شود و نه اینکه این اتفاقات آخرین آنها تصور می شود بلکه این اتفاق قبل از اینکه حادثه ای اتفاقی تصور شود حرکتهایی هدفمند تصور می شوند که تصور می شود ادامه هم داشته باشد.

ثانیاً پیشنهادات اصلاحی رفع این تهدید ها برای جهان اسلام بایستی در قالب بسته ای واحد با نظر داشت جمیع مسائل صورت گیرد.

ثالثاً بایستی عنایت شود که تحریم سفر حج دقیقاً همان چیزی است که عربستان نیز در پشت تعارفات ظاهری برای حفظ جایگاه پوسیده خود در جهان اسلام ، خودش نیز به دنبال آن است.

بنا بر این لازم است مردم و دولتمردان جمهوری اسلامی ایران نگاهی وسیع و در سطوحی بین المللی به مشکلات موجود انداخته و از نگاههای سطحی و در قالبهای ملیتی و قومیتی فاصله گرفته و نگاهی جامع به آن داشته باشند


 
نویسندگان
نظر سنجی
علل عقب ماندگی شهرستان چالدران چیست؟




دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :